PriceRunner - Tönt
438
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-438,bridge-core-3.3.2,vcwb,qode-page-transition-enabled,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1200,qode-smooth-scroll-enabled,qode-theme-ver-30.8.3,qode-theme-bridge,disabled_footer_bottom,qode_header_in_grid,qode-portfolio-single-template-4,wpb-js-composer js-comp-ver-7.9,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-1403

Entusiasterna

Price Runner

PriceRunner önskade en animerad logotyp som de skulle kunna använda i flera situationer, allt från egenproducerat videomaterial till att synas i reklamsammanhang. De önskade att animationen skulle avspegla deras grundvärderingar och tjänster.

I samarbete med Storstad Media kom vi fram till att skapa elva ikoner för varje bokstav i PriceRunnerlogotypen som dels visar deras tjänster och flera av de kategorierna som PriceRunner själva använder. Själva animationen gjorde vi snärtig, tillsammans med fartränder som visar hur fort det går att hitta rätt med PriceRunner samt en hyggligt digital känsla då PriceRunner är framförallt en webbtjänst.

Kund: Price Runner
Byrå: Storstad Media
Design & Animation: Tönt